Interpretacija baštine odnedavno je dio školskog kurikuluma! U suradnji sa Školskom knjigom, jednom od najvećih izdavačkih kuća u Hrvatskoj, producirale smo priručnik uz kojeg će osnovnoškolci diljem Hrvatske istraživati svoje baštinske identitete te širiti razumijevanje, poštovanje i brigu prema svekolikom nasljeđu.
Dragana Lucija Ratković Aydemir i Iva Klarić Vujović autorice su priručnika koji se već koristi kao alat učiteljima u prenošenju vrijednosti i znanja o interpretaciji baštine. Ivančica Knapić, voditeljica razvoja školskog programa Školske knjige, prije nešto manje od godinu dana pokucala je na naša vrata u potrazi za pitkim i edukativnim gradivom u kojem će interpretacija baštine biti u glavnom fokusu. Uz dodatno uredničko oko Jozefine Ćurković i naš priručnik za interpretaciju baštine kao snažan temelj, odmah smo se bacile na posao i kroz nekoliko mjeseci uspješno producirale prvi priručnik za interpretaciju baštinu za nastavu Likovne kulture.
Željele smo stvoriti doživljaje baštine iz prve ruke, promicati eksperimentiranje, kreativnost i međugeneracijsko razumijevanje, ali i potaknuti kritičko mišljenje i timski rad.
Priručnik se sastoji od teorijskog i praktičnog dijela. U uvodu donosimo kratak pregled osnovnih pojmova vezanih uz interpretaciju baštine, a potom slijedi pregršt ideja, vježbi i aktivnosti kojima se istražuje vlastita baština, identiteti, značenja pa i vještine kako oblikovati muzejsku izložbu. Iako je priručnik ponajprije namijenjen učiteljima Likovne kulture, interpretacija baštine je interdisciplinarno područje pa tako i ovaj priručnik mogu koristiti učitelji i nastavnici razredne nastave ili nekog drugog predmeta.
Kolegicama iz Školske knjige zahvaljujemo na pozivu i harmoničnoj suradnji! Vjerujemo da će ovaj zabavan didaktički materijal mnoge učenike inspirirati, potaknuti na dijalog i širenje ljubavi prema baštini kako bismo zajedno gradili bolju budućnost za sve!
Izvrstan priručnik sažeto tumači suštinu baštine. Uključuje inovativne aktivnosti koje sam uspješno primijenila u nastavi, potičući učenike na pozitivnu reakciju i razvijanje vještina interpretacije baštine. Kroz ovaj proces, učenici su produbili svoje razumijevanje i poštovanje vlastitog kulturnog naslijeđa.
Marija Matić, učiteljica likovne kulture u OŠ A. Cesarca, Ivankovo