Urania x Muze: Prostor kao narativni medij – Izložbene grafike
Jona Piehl – Radionica: Dreaming of Exhibition Graphics…
Ponedjeljak, 10. 11. 2025. u 12.00 h
Studij dizajna, Frankopanska 12
Jona Piehl – Predavanje: Let’s Talk About Exhibition Graphics
Utorak, 11. 11. 2025. u 17.30 h
Urania – prostor kreacije, Trg Eugena Kvaternika 3/3
U sklopu ciklusa javnih događanja “Prostor kao narativni medij“, treći tematski krug posvećen je izložbenim grafikama.
Jona Piehl kao dizajnerica je sudjelovala na brojnim izložbenim projektima u Njemačkoj i Ujedinjenoj Kraljevini, a usto radi kao profesorica komunikacijskog dizajna na Hochschule für Technik und Wirtschaft (HTW) Berlin. Kroz svoje djelovanje stremi poticanju kritičkog promišljanja o vizualnim elementima na izložbama i u muzejima.
Radionica – Dreaming of Exhibition Graphics…
Specijalizirana radionica pod vodstvom Jone Piehl namijenjena je muzeolozima, kustosima, dizajnerima i arhitektima koji žele produbiti svoj pristup izložbenim grafikama.
U fokusu radionice bit će predmetne legende. Na primjerima različitih muzeja, polaznici će promišljati kako bi nove izložbene grafike mogle izgledati kada bi bile osmišljene tako da podržavaju posjetiteljsko iskustvo izložbe. Nakon definiranja identiteta i potencijala svakog muzeja za različite skupine posjetitelja, sudionici će promišljati nove formate grafičke interpretacije narativa koji podržavaju ono što muzej čini posebnim te posjetiteljima pružaju zanimljivo i kvalitetno iskustvo – možda čak u potpunosti bez legendi.
Radionica se odvija na engleskom jeziku, a prijave za sudjelovanje su obavezne. Prijaviti se možete putem poveznice do 4.11., a sve prijavljene o ishodu prijave obavijestit ćemo 5.11.
Predavanje – Let’s Talk About Exhibition Graphics
Kroz različite primjere iz prakse, predavanje Jone Piehl potaknut će na promišljanje vizualnih elemenata izložbi i muzeja. Bilo da se radi o predmetnim legendama ili velikim zidnim grafikama, svaka izložbena grafika može se sagledavati kroz više perspektiva – od estetike i funkcionalnosti, preko njezine uloge u narativu izložbe, muzejskom prostoru ili identitetu institucije, do načina na koji nas ti elementi usmjeravaju kroz sadržaj.
Izložbene grafike oblikuju posjetiteljsko iskustvo narativa izložbe, one su poveznica između sadržaja i posjetitelja. Zbog toga bi se o njima trebalo češće razgovarati i kritičnije o njima promišljati. Predavanje će potaknuti razgovor o izložbenim grafikama kroz sljedeća pitanja:
- Što točno označava pojam „izložbena grafika“? Što se događa ako se izložbena grafika označi kao „tekstualni panel“ ili, još općenitije, kao „znak“?
- Što pojmovi poput „predmetne legende“ podrazumijevaju u smislu sadržaja i dizajna?
- Kako možemo voditi smislen razgovor o tome kakvu grafiku zapravo trebamo i želimo na izložbi?
Različite perspektive poimanja izložbenih grafika nose određena očekivanja o njihovoj funkciji i izgledu, a ta očekivanja nisu uvijek usklađena. Upravo su te razlike prilika za promišljanje, kritičko sagledavanje, razmjenu ideja te razvoj novih i drugačijih formata. Na kraju, postavlja se pitanje jesu li legende uz predmete uopće i dalje potrebne – ako nisu, kako bi se tim informacijama moglo drugačije pristupiti?
Nakon predavanja slijedi moderirana diskusija s predavačicom i publikom, koju će voditi Dragana Lucija Ratković Aydemir (Muze d.o.o.).
Predavanje i diskusija odvijaju se na engleskom jeziku, a prijave za prisustvovanje su obavezne. Prijaviti se možete putem poveznice.
Više o predavačici
Prof. dr. Jona Piehl je predavačica, grafička dizajnerica i istraživačica dizajna. Studirala je vizualne komunikacije i ilustraciju u Hamburgu i Edinburghu te doktorirala na Central Saint Martins College of Art and Design u Londonu. Kao dizajnerica radila je na brojnim izložbenim projektima u Njemačkoj i Ujedinjenoj Kraljevini, surađujući s dizajnerskim konzultantskim tvrtkama Land Design Studio u Londonu i Ralph Appelbaum Associates u Berlinu, za klijente poput Muzeja Victoria i Albert ili Prirodoslovnog muzeja u Londonu. Nedavno je sukurirala i suosmislila izložbu „Flachware und Papiertorten“ u Muzeju za umjetnost i obrt u Hamburgu.
U svom istraživanju, smještenom na sjecištu dizajna, muzeologije i narativne teorije, istražuje procese i metode vizualnog pripovijedanja, posebno u kontekstu narativnih okruženja poput muzeja i izložbi. Njezina monografija „Grafički dizajn u muzejskim izložbama: postav, identitet i narativ“ objavljena je u izdanju Routledgea 2021. godine.
Od 2020. godine Jona Piehl je profesorica komunikacijskog dizajna na Hochschule für Technik und Wirtschaft (HTW) Berlin, gdje predaje na preddiplomskom studiju smjera Komunikacijski dizajn i diplomskom studiju smjera Dizajn javnih prostora, s naglaskom na dizajn informacija, vizualno pripovijedanje i prostornu komunikaciju.
Prostor kao narativni medij
Kroz niz javnih događanja tijekom 2025. godine, programom “Prostor kao narativni medij” kreativni tim Muze obilježava 20. obljetnicu djelovanja kroz prezentiranje novih, eksperimentalnih i istraživačkih pristupa oblikovanju stalnih izložbi u međunarodnom kulturnom kontekstu. Program se odvija uz financijsku podršku Ministarstva kulture i medija RH i Goethe-Instituta Kroatien te uz partnersku programsku suradnju s Uranijom – prostorom kreacije (za predavanja) i Studijem dizajna (za radionice).
Dizajn naslovnog vizuala: Karla Jaranović, Studij dizajna













