Plitvičke doline! Milijun gostiju ostane zadivljen tom nacionalnom ljepotom. Korak prema njenom vrednovanju učinile smo ne samo pobrojavši sva njena prirodna i kulturna bogatstva – od voda, šuma i špilja do njihove složene interakcije s čovjekom kroz tradicijski život i povijest, nego i osmišljavajući njihovu prezentaciju kroz rute, putove, staze i interpretacijske centre.
U okviru programa razvoja kulturnog turizma na području Karlovačke županije “Implementacija 21” izradili smo krovnu stratešku studiju za održivi razvoj kulturnog turizma u Općini Rakovica. Lokalnoj zajednici predložili smo i način koordinacije i upravljanja posredstvom ekomuzeja. U konačnici urodilo je to brendom Plitvičke doline s novim vizualnim identitetom danas jedne od najdojmljivijih mikrodestinacija hrvatskog kontinentalnog turizma.
U krovnoj strateškoj studiji koristili smo metodologiju mapiranja kulturne i prirodne baštine šireg područja Rakovice. Na temelju interaktivnog rada s ključnim dionicima iz javnog, privatnog i nevladinog sektora, razvoj kulturno-turističke ponude Rakovice osmislili smo kroz slijedeće medije prezentacije: tematske rute, putove i staze, centre za posjetitelje i interpretacijske centre. Interpretaciju kulturnog krajolika rakovičkog kraja usmjerili smo na pet ključnih baštinskih tema: špilje, voda, prirodne ljepote, povijest i tradicionalni način života. Predložili smo ekomuzej kao alat lokalne zajednice u sustavnom upravljanju baštinom. Analizom uspješnih primjera iz prakse, ciljnih skupina i dionika, donijeli smo temeljiti akcijski plan.
Kao daljni korak , u suradnji s lokalnim dionicima, razradili smo interpretacijski plan i brend strategiju destinacije Plitvičke doline, odnosno Idejno rješenje tematskih ruta, interpretacijskih centara i centara za posjetitelje Plitvičkih dolina s pripadajućim prijedlozima vizualnog identiteta.
Temeljitim interpretacijskim planom prepoznali smo tri glavne tematske okosnice oko kojih se razvijaju i prezentiraju atrakcije destinacije: špilja, voda i šuma. Usporednom analizom najboljih primjera razvoja srodnih destinacija u širem europskom kontekstu, analizom okruženja, ciljnih skupina i dionika, te temeljitim istraživanjem na terenu, stvorili smo temelje brend strategije ove značajne mikrodestinacije kontinentalnog turizma u okolici Nacionalnog parka Plitvička jezera.
Na temelju brand strategije, okupili smo i koordinirali kreativni tim za izradu novog vizualnog identiteta, oblikovanja sustava interpretacije i signalizacije, oblikovanja tematskih igrališta i urbane opreme staza te vizualizacije oblikovanja stalnih izložbi u centrima za posjetitelje. Sastavni dio dokumentacije je preliminarni troškovnik koji daje financijski okvir za provođenje sustavne i koordinirane kampanje za sufinanciranje implementacije.
Klijent
Turistička zajednica Karlovačke županije
Turistička zajednica općine Rakovica
Predstavnici klijenta
Franjo Franjković
Mira Špoljarić
Tihana Oštrina
Blanka Pavlić
Željka Hodak
Krešimir Čulinović
Strategija i interpretacijski plan
Dragana Lucija Ratković Aydemir
Zdenka Roša
Karla Bačić Jelinčić
Vizualni identitet
Vanja Cuculić Studio Cuculić
Bojan Drezgić Studio Cuculić
Vedran Kasap Studio Clinica
Vladimir Končar Studio Revolucija